8. A 8. B

 ŠPORT (DEČKI)

Pozdravljeni. Za jutrišnjo uro športa sem vam pripravil VADBO PO POSTAJAH., kjer boste razvijali splošno moč. Na vsaki postaji boste izvajali določeno nalogo. Aktivnost na posamezni postaji bo trajala 40 sekund, nato sledi 30 sekund počitka.in grete na drugo postajo.

1. postaja  Zapiranje knjige
2. postaja  Vojaški poskoki
3.postaja   Počepi
4. postaja  Sklece
5.postaja  Jumping Jack poskoki
6. postaja  Vaje za hrbtne mišice
7. postaja visoki skiping na mestu
8. postaja  dvigovanje nog iz leže na hrbtu
Ko naredite eno serijo se spočijete 5 minut in naredite še drugo serijo. Če bo še kdio imel moči, lahko naredi 3 serije.
Ne pozabite se dobro ogreti pred začetkom vadbe.
Lp Dragan
DEKLICE

Osmošolke,

prva, zadnja in edina ura športne v tem tednu. Upam in verjamem, da ste kljub temu (ali pa še boste) poskrbele za dovolj gibanja in zanimive aktivnosti v tem tednu.

Ker vam joga zdaj ni več tako tuja, imate v povezavi vaje, poznane kot Vrelec mladosti ali 5 tibetanskih vaj. Vaje so nekoliko bolj zahtevne, ker pa gre bolj za spoznavanje z njimi kot da bi jih morale obvladati, težav ne bi smele imeti. Razlago in navodila zanje boste našle kar v povezavi.

Če se bo vreme kaj izboljšalo, poskusite vaje izvesti na kakšnem mirnem kotičku zunaj na travi. Drugače pa bo prostor v sobi tudi povsem ok. Nasvet: za boljše vzdušje si za ozadje poiščite kakšno primerno, umirjeno glasbo. Najboljša je navadno instrumentalna, kakšna Enya, Enigma… en primer vam pošiljam v povezavi. No, izberite po svojem okusu in uživajte v vadbi.

V priponki pa še Dnevnik športnih aktivnosti 9- tabela za ta teden. >>> Dnevnik športnih aktivnosti9

Učiteljica Petra

https://samospoznanje.johnymas.info/?id=8

https://www.youtube.com/watch?v=f_RjlIPuqyc&list=RD74CYIdYoQ5w&index=2

 TEHNIKA IN TEHNOLOGIJA – 1. SKUPINA

Danes dokončujete seminarsko nalogo:

Navodila za seminarsko nalogo TIT 8.r

Seminarska naloga je za oceno. Vaše seminarske naloge morate poslati na mail  lucija.korosec@guest.arnes.si najkasneje do 22.5.2020. Kdor bo pošiljal po pretečenem roku, lahko prejme največ zadostno oceno.

Pri ocenjevanju bom upoštevala naslednje kriterije:

  • Vsebina je ustrezna in smiselno povezana
  • Pisni izdelek vsebuje naslovnico, jedro in zaključek.
  • Slikovnega gradiva je dovolj, je izvirno in ustrezne velikosti.
  • Navedeni so vsi viri in literatura. Pri delu uporabite več virov.

Za dodatna vprašanja mi lahko pišete.

Naslov seminarske naloge: Motorji z notranjim izgorevanjem

V seminarski nalogi opišite naslednje vsebine:

  1. Sestava motorjev z notranjim zgorevanjem
  • štiritaktni bencinski motor
  • dizelski motor
  • dvotaktni motor
  1. Delovanje motorjev in razlaga delovanja motorjev notranjim zgorevanjem
  2. a) štiritaktni bencinski,
  3. B) dizelski,
  4. C) dvotaktni
  5. Prednosti in slabosti posameznih vrst motorjev.

V pomoč sem vam dodala slike in opise iz učbenika za tehniko. Lahko jih uporabite za svojo nalogo. Uporabite tudi internet in še kak dodatni vir, če  imate možnost. Seminarska naloga je lahko v Wordu ali Powerpointu. Tisti, ki ste nalogo že začeli v šoli, boste žal morali delati spet od začetka (8.b / 2. skupina, 8.a /1.skupina)L.

BIO 8. a

Naslov: Delovanje očesa

Pri delu uporabljaj učbenik BIO 8 str. 86 (spodnja polovica str.) in str. 87 (zgornja četrtina str.).

O delovanju leč (zbiralnih, razpršilnih) in s tem tudi očesa ste se učili že pri NAR v 7. r. Zato gre večinoma za ponovitev vsebin z malo večjim poudarkom na očesu.

Moja razlaga, ki jo prepišite v zvezek:

  • Svetlobo prepuščajo le prozorni deli očesa – to so: roženica, zenica, leča, steklovina.
  • Nek predmet vidimo le takrat, če se od njega odbijejo žarki v naše oko (osvetljeni predmeti).
  • Žarek potuje skozi roženico, zenico, lečo, steklovino in prispe do rumene pege na mrežnici, kjer je največ vidnih čutnic. Tam nastane najprej narobe obrnjena in pomanjšana slika predmeta (slika v DZ str. 65). To informacijo nato prenese vidni živec do vidnega centra ali središča v možganih. Tam se slika pravilno obrne, poveča in po vidnem živcu pripotuje nazaj v oko. Tako vidimo stvari v okolici takšne, kot so v resnici.
  • V očesu imamo zbiralno lečo, ki usmerja (lomi) svetlobne žarke v zdravem očesu na rumeno pego.
  • Očesna leča ima lastnost akomodacije, kar pomeni, da se lahko po potrebi skrči (pri gledanju na blizu) in stanjša (pri gledanju na daleč).
  • S staranjem je povsem naravno, da se prožnost očesne leče zmanjšuje. Pri teh težavah pomaga specialist okulist, ki z meritvami določi dodatne leče, ki jih potrebujejo oči (najpogostejši okvari sta daljnovidnost in kratkovidnost) – glej skice v učb. str. 87. (Kaj se spremeni v očesu?)
  • Vidne čutnice, ki ležijo v mrežnici, imajo oblike paličic in čepkov in s tem tudi različne naloge pri oblikovanju slike predmeta.
  • Gledamo z očmi, vidimo z možgani!

Za utrjevanje učne snovi rešite vaje v DZ str. 65

V pregled mi pošljite le odgovor na 3. nal. v DZ – do ponedeljka , 25. 5. (14. ura).

Za morebitno pomoč sem vam na voljo po mailu danes  do 14. ure.

Želim vam prijetno delo.

GEO

KANADA ( učenci postavljajo vprašanja)

PRILOGA >>> KLIK

 MATEMATIKA

1. SKUPINA

PITAGOROV IZREK V DELTOIDU

Cilj:

  • ponoviti lastnosti deltoida,
  • uporabljati Pitagorov v deltoidu.
  1. Naučili smo se uporabljati Pitagorov izrek v različnih likih, danes nas čaka deltoid.

Napišite naslov Pitagorov izrek v deltoidu.

      

Najprej narišimo deltoid in ponovimo njegove lastnosti. Deltoid ima 2 para skladnih stranic. Diagonali se sekata pod pravim kotom, diagonala f pa diagonalo e tudi razpolovi. Več najdeš v učbeniku na strani 191 (desno). Preriši in prepiši si za deltoid. Na skici je označeno, da je cela diagonala  f = x + y. Pa še formuli za obseg in ploščino deltoida:

o = 2 · a + 2 · c

p =e · f/2

  1. Poglej in prepiši rešen primer 2 iz učbenika, str. 192.
  2. Reši še nalogo 5-a iz učbenika na str. 192.
  3. Poslikaj in pošlji mi vse, kar si to uro zapisal v zvezek. Čas imaš do 18. ure (četrtek, 21. 5. 2020).

2. SKUPINA

Danes boste spoznali uporabo Pitagorovega izreka v deltoidu.

  1. Preglejte si naloge, ki ste jih reševali včeraj. rešitve so v prilogi. >>> Resitve_8r_20_5
  2. Poglejte si razlago na https://www.youtube.com/watch?v=PkBjs2KLfgw
  3. V prilogi je učni list za uporabo Pitagorovega izreka v deltoidu in rešena primera. Preglejte ga in si ga prepišite v zvezek. >>> PI_deltoid

Rešite nalogi: Učbenik, str. 192, nal. 5 ab, pomagajte si z učnim listom.

Rešitve nalog oddate do 21. 5. do 20.00.

Če boste imeli kakšna vprašanja, mi jih pošljite.

3. SKUPINA

Cilji:

  • Izdelam model deltoida
  • Izračunam ploščino deltoida
  • Izračunam obseg deltoida
  • Uporabim Pitagorov izrek v deltoidu

Navodilo:

  1. Iz različnih predmetov (kuhinjskega pribora, metle, zobotrebcev, palic…) sestavi čim večji model deltoida. Deltoid fotografiraj. Izmeri potrebne podatke in zračunaj njegov obseg in ploščino.
  2. Iz različnih predmetov (kuhinjskega pribora, metle, zobotrebcev, palic…) sestavi čim manjši model deltoida. Deltoid fotografiraj. Izmeri potrebne podatke in zračunaj njegov obseg in ploščino.
  3. Iz različnih predmetov (kuhinjskega pribora, metle, zobotrebcev, palic, svinčnikov …) sestavi deltoid z diagonalama 50 cm in 30 cm.. Deltoid fotografiraj. Po Pitagorovem izreku izračunaj njegovi stranici a in c. Nato izračunaj njegov obseg in ploščino.

Fotografije vseh 3 deltoidov in potrebne izračune  pošljite   na  lucija.korosec@guest.arnes.si  21.5. 2020 do osmih zvečer.  V polje Zadeva vpišite Ime Priimek 32dn 21.52020  (na primer Lucija Strmčnik 32dn 21..5.2020).

SLOVENŠČINA

1. skupina

TEMA: KRAJEVNI ODVISNIK

  1. Primerjaj povedi:

Kakavovec uspeva na suhi zemlji.                        Kakavovec uspeva, kjer je suha zemlja.

  1. Kaj si ugotovil/a?

Prva poved je enostavčna (en povedek), druga zložena – iz dveh stavkov. Vsebinsko pa povedi izražata isto.

  1. V enostavčni povedi podčrtaj prislovno določilo kraja.

Kje uspeva kakavovec?

na suhi zemlji   – prislovno določilo kraja (p.d.k.)

  1. V zloženi povedi obkroži glavni stavek (prepoznaš ga, da nima vezniške besede – kjer – to je namreč odvisni stavek).

Kakavovec uspeva – glavni stavek

  1. Vprašaj se po odvisnem stavku.

Kje uspeva kakavovec? Odgovor je:  kjer je suha zemlja

Odvisnik dopolnjuje glavni stavek s podatkom o kraju dejanja, zato ga imenujemo KRAJEVNI ODVISNIK.

V zvezek (pod jezikovni pouk) napiši naslov KRAJEVNI ODVISNIK

Prepiši enostavčno poved in podčrtaj prislovno določilo kraja.

Prepiši zloženo poved in obkroži glavni stavek, napiši vprašalno poved, po kateri se boš vprašal/a po odvisniku. Pod stavek napiši, da je to krajevni odvisnik.

Odpri delovni zvezek 1. del na 98. strani in reši 9. nalogo.

Nato na 99. strani dopolni definicijo (10. naloga) in jo prepiši v zvezek.

ČE BOŠ IMEL/A TEŽAVE PRI REŠEVANJU ALI RAZUMEVANJEM SNOVI, ME VPRAŠAJ.

2. skupina

Tema: Poustvarjalno pisanje

Navodila za poustvarjalno pisanje

Pri pisanju imaš možnost izbire.

  1. Dopiši nadaljevanje prizora z naslednjima možnima rešitvama:

– Nesporazum med mamo in očetom je zglajen, Tinček je okaran.

– Nesporazum se stopnjuje, Tinček ponovno nevede poslabša stanje.

  1. Napiši smešen prizor po vlogah: Prepir med očetom in sinom/hčerko.

KJE: dnevna soba

KDO: oče star 50 let in sin/hčerka star-a 15 let

KAJ: sin/hči se je vrnil-a domov ob enih zjutraj namesto ob enajstih zvečer

Pazi na pravopisno in slovnično pravilnost. Uspešno pisanje!

BESEDILO MI POŠLJI V PREGLED!

3. skupina

NAČINOVNI ODVISNIK

Danes boš spoznal odvisni stavek, ki ga imenujemo načinovni odvisnik.

Prislovno določilo načina bomo pretvorili v načinovni odvisnik.

V mesto je odšla brez denarnice. (enostavčna poved)                 KAKO je odšla? Brez denarnice (p. d. n.)

V mesto je odšla, ne da bi vzela denarnico. (dvostavčna poved)

                                         glavni stavek

KAKO je odšla? Ne da bi vzela denarnico. (načinovni odvisnik)

V načinovnem odvisniku poleg veznika ne da uporabljamo še druge veznike: kakor, kot, namesto da, kolikor …

Med glavnim in odvisnim stavkom pišemo VEJICO.

Današnjo snov v celoti prepiši v zvezek.

ANGLEŠČINA

1. skupina

NAVODILA >>> KLIK

2. skupina

NAVODILA >>> KLIK

3. skupina

PEOPLE IN SPORT

1.)  U / 68, nal. 1

  • Oglej si besede v okvirčku. Poveži slike z ustreznimi besedami iz okvrička.
  • Poslušaj (02 Track 2) in preveri rešitve
  • V zvezek napiši naslov People in sport. Prevedi besede iz okvirčka. Uporabi slovarček v DZ str. 99 ali spletni slovar PONS.

captain – kapetan (vodja športne ekipe)

champion –

finalist –

supporter –

tv reporter –

manager –

owner –

referee –

sponsor –

loser –

trainer –

2.)  U / 68, nal. 2

  • V zvezek zapiši povedi. Dopolni povedi z lastnimi idejami.

Primer:

1 Lionel Messi is the captain of FC Barcelona.

3.)  U / 69

  • Pravkar si postal/-a trener nogometnega kluba. Kakšne odločitve bi sprejel/-a? Izberi odgovor a ali b (ni pravilnega ali napačnega odgovora). Nato v oranžnem kvadratku preberi, kakšen trener bi bil.

4.)  DZ / 56, nal. 1, 2: Popravi besede, dopolni povedi z ustrezno besedo..

5.) Pošlji rešitve DZ.

 

(Skupno 13 obiskov, današnjih obiskov 1)