9. A 9. B

ZGO

TEMATIKA : HLADNA VOJNA.

Učenci si s pomočjo INFODROMA večkrat pogledajo posnetek o hladni vojni. Potem na to temo odgovorijo na vprašanja, ki so jih dobili v SU.

BIO 9. a

Naslov: Dokazi evolucije na Zemlji

Uporabi učbenik BIO 9 na straneh 92, 93, 94, 95. Poišči odgovore na naslednja vprašanja in jih napiši v zvezek.

Danes bomo dodali še nekaj dokazov za evolucijo življenja na Zemlji (to niso le fosili in živi fosili, ki jih že poznaš). S pomočjo vprašanj bomo spoznali še druge.

  • HOMOLOGNI IN ANALOGNI ORGANI:
  • Kaj so homologni organi? Na kakšen način so si podobni?
  • Kako so se razvili? Kaj je ta razvoj usmerjalo?
  • Napiši primer homolognih organov.
  • Kaj so analogni organi? Na kakšen način so si podobni?
  • Kako so se razvili in kaj je usmerjalo ta razvoj?
  • Napiši primer analognih organov
  • PRIMERJAVA VRETENČARSKIH ZARODKOV MED NJIHOVIM RAZVOJEM:

Za ponovitev – k vretenčarjem prištevamo ribe, dvoživke, plazilce, ptiče, sesalce (njihova primerjava)

  • Kaj opazimo, če primerjamo vretenčarske zarodke na začetku njihovega razvoja, kaj nekje na sredini in kaj proti koncu?
  • Kaj nam ta primerjava dokazuje?

Pomoč: Pri človeškem zarodku opazimo med razvojem škržne reže, podaljšana trtična vretenca…).

  • RAZVOJNE VRSTE ALI RODOVNIKI:
  • Pomoč: zelo znane so razvojne vrste konja, kita, raznih polžev, školjk…
  • Kratko opiši, kaj lahko ugotovimo iz razvojne vrste kita o njegovi evoluciji.
  • Kaj pa iz razvojne vrste konja?

Odgovore na vprašanja, ki so napisana krepko, mi posreduj po mailu tonka.kladnik@guest.arnes.si do 10. ure v četrtek, 26. 3.

Za nekoliko adrenalinsko sprostitev pa si oglej posnetek boja za obstanek v naravi.

https://www.youtube.com/watch?v=XcxwOVNyfFY&feature=youtu.be&t=2

ŠPORT (DEKLICE)

Že drugi teden učenja na daljavo se počasi izteka. Upam, da vam dnevi minevajo dobro in da imate pisalne mize manj razmetane kot jaz 😉

Ne pozabite mi, tiste ki še niste, do jutri poslati izpolnjene PRVE tabele. Prosim, da v njen levi zgornji kot vpišete ime in priimek in jo pošljete v priponki, da jo bo možno shraniti. Tiste, ki vpisujete na roko ali ste si naredile svoje tabele naprošam, da pišete čitljivo in s takim pisalom, da bo vaš vnos možno razbrati.

DRUGO tabelo, ki jo izpolnjujete za ta teden, mi na mail na enak način pošljete do ponedeljka, 30.3.2020.

Pa še navodilo za jutrišnjo uro ŠPO..

Pripenjam vam povezavo v kateri so vaje s palico oziroma metlo. Nič kompliciranega in nekaj, kar boste lahko izvajale zdaj, ko vreme ni ravno naklonjeno potepom v naravi. Ne bo vam vzelo veliko časa, tako da lahko poleg naredite še kakšno svojo vajo. Pa dajte kaj “migati” tudi ostale dneve, prav?

Imejte se lepo!

Učiteljica Petra

https://www.youtube.com/watch?v=135a4qcwLZI

MAT 9/1

Danes bomo ponovili, kaj je to mediana in bomo določali mediano prve in mediano druge polovice  podatkov.

Včasih pa so podatki zelo razpršeni. Takrat poiščemo še medčetrtinski razmik. To je podatek, ki vključuje polovico sredinskih podatkov. Poiščemo ga tako, da poiščemo mediano prve polovice podatkov (prvi kvartil) in mediano druge polovice podatkov (tretji kvartil) ter ugotovimo, kakšna je razlika med njima.

Če narišemo pravokotnik med prvim kvartilom in tretjim kvartilom, dobimo škatlo z brki, ki jo dopolnimo z navpičnico pri mediani ter daljicama do najmanjšega in do največjega podatka.

Četrtek_26320

MAT 9/2

Danes bomo raziskovali razpršenost podatkov.

Cilj:

  • določiti  in grafično ponazoriti  ≫medčetrtinski≪ (interkvartilni) razmik.

V zvezek zapišite naslov RAZPRŠENOST PODATKOV.

Razpršenost podatkov bomo ponazarjali s škatlo z brki. Drugi imeni zanjo sta še škatlast diagram ali grafikon kvartilov.

Od kod je ta ponazoritev dobila ime, bomo ugotovili skupaj. Čaka vas tabelska slika. Vi si vse prepišite v zvezek.  >>> 26.3.MAT 9-2 Tabelska slika

DN je napisana na tabelski sliki.

MAT 9/3

Danes boste raziskovali razpršenost podatkov

Cilj:

  • določi in grafično ponazori ≫medčetrtinski≪ (interkvartilni) razmik.

Tale cilj se sliši zelo učeno, pa boste hitro ugotovili ni tako.

V zvezek zapišite naslov RAZPRŠENOST PODATKOV

Razpršenost podatkov bomo ponazarjali s škatlo z brki. Drugi imeni zanjo sta še škatlasti diagram ali grafikon kvartilov).

Od kod je ta ponazoritev dobila ime, pa boste ugotovili sami. V učbeniku si naredite izpiske iz strani 208 in 209. Poglejte si tudi rešen primer na strani 211. Lahko si že pri izpiskih pomagate tudi z e-učbenikom (https://eucbeniki.sio.si/mat9/897/index.html), kjer preglejte rešene primere. Pri risanju bodite pozorni, da morajo biti števila narisana kot na številski premici (izberi ustrezno enoto).

V e-učbeniku rešite naloge 1-4.

S sošolci se pogovorite o odgovorih na naslednja vprašanja:

Kaj mislite, od kod je škatla z brki dobila ime?

Kaj predstavljajo kvartili?

Kako iz škatle z brki vidiš, kdaj so podatki bolj in kdaj manj razpršeni?

Odgovore na vprašanja mi pošljite po elektronski pošti.

TJA 9/1

1.) DZ/40, nal. 1, 2, 3 Rešitve pošlji na moj mail.

2.) Kviz: Kahoot!

Na telefonu ali računalniku pojdi na kahoot.it. Vtipkaj PIN: 0466931 in se prijavi s svojim imenom in začetnico priimka (npr. MatejaT). Rešuj kviz. Lahko rešuješ večkrat, vendar se moraš prijavit z novim imenom (prvotnemu imenu dodaj številko, npr. Mateja T1).

TJA 9/2

How Are British English and American English Different?

  1. Rešitve ponedeljkove naloge:
    UČ 50/2: 1 b, 2 a, 3 e, 4 f, 5 c

UČ 50/3: 1 grades, 2 cell phones, 3 principal
UČ 50/4: 1 petrol, 2 film, 3 rubbish, 4 motorway, 5 shop, 6 trousers, 7 biscuit, 8 pavement, 9 lorry, 10 sweet

  1. Oglej si video o razlikah med britansko in ameriško angleščino:

https://www.youtube.com/watch?v=NdJQdt3xkFQ (Bodi potrpežljiv/a zaradi reklam. ☹ )

  1. Oglej si še ta video: https://www.youtube.com/watch?v=jGYuICK8FcE
    Tukaj je predstavljenih več razlik v besedah.
  2. Reši online naloge na spodnjih povezavah in po e-pošti poročaj, kako ti je šlo.
    https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/languages/american_english.htm (Izbrati moraš ustrezne ameriške izraze)

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/languages/british_english.htm (Izberi britanske izraze)

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/languages/be_ae.htm (Ali so stavki v britanski ali ameriški angleščini?)

Pošlji mi e-mail in napiši, kako uspešno si opravil/a vse dosedanje zadolžitve pri angleščini. Imaš kje kakšne težave?

TJA9/3

Priloga >>> 26_3 četrtek TJA 9_3 NAVODILO

(Skupno 38 obiskov, današnjih obiskov 1)